woensdag 16 oktober 2019

Witte en Zwarte Magie - weet jij het verschil?


Wat is magie?

Bij magie denken de meeste mensen aan heksen op bezemstelen die onheilspellende spreuken prevelen, en aan sprookjes. Vooral het transformeren van mens in kikker of monster is een zeer geliefd item, alsook de toverstaf die daarvoor nodig zou zijn.

Dat magie bestaat is een feit. En het is heel dichtbij. Denk maar eens aan het aansteken van een kaarsje voor jezelf of voor iemand anders. Bijvoorbeeld omdat deze persoon ziek is, of een examen heeft of zo. Dan stuur je positieve energie naar deze persoon, want je vraagt om heling, en om hulp om het geleerde te onthouden. Zo simpel is het.



Magie is eigenlijk niks anders dan de energie om je heen gebruiken om bepaalde veranderingen aan te brengen in de huidige situatie. Het gaat daarbij vooral om de intentie, de bedoeling, en niet zo zeer om de manier waarop dit wordt gedaan. Als je je emoties laat spreken, doe je aan veel krachtigere magie met het aansteken van een kaarsje dan dat je niet emotioneel betrokken bent bij een ingewikkeld ritueel.


Witte en Zwarte Magie bestaat niet.

Wat? Hoor ik je zeggen. Maar de titel van dit bericht dan...?
Nou, magie is magie. Of die wit of zwart is, hangt sterk af van de vraag of de intenties van de magie beoefenaar liefdevol en vol positieve emoties zijn, of dat het de bedoeling is om anderen kwaad te doen.

We noemen het Witte Magie als iemand tracht om iets positiefs tot stand te brengen. En we noemen het Zwarte Magie als iemand iets negatiefs tot stand wil brengen. Maar magie is dus gewoon magie; het gebruik maken van de energie die er is. En deze aanwenden om iets te manifesteren, iets te laten gebeuren, iets te veranderen.

Jezelf beschermen tegen negatieve energie

Als iemand in mijn omgeving negatieve energie om zich heen heeft of deze zelfs tegen me gebruikt, dan voel ik dat meteen aan mijn zonnevlecht (het plekje boven je navel). Hier komen alle emoties binnen. Bij iedereen. De zonnevlecht is een gemakkelijke ingang voor negativiteit. Deze plek in je lichaam kun je daarom maar beter goed beschermen. Bijvoorbeeld:

door het dragen van edelstenen. Tijgeroog is een hele goede steen hiervoor, alsook Hematiet of Zwarte Toermalijn. Zelf heb ik de edelstenen vaarwel gezegd, omdat ik niet gecharmeerd ben over de manier waarop ze worden gekregen. Bovendien wordt de aarde hiermee langzaam maar zeker leeggeroofd.


* Als je 's morgens een paar druppels  etherische olie Lavendel rond je navel wrijft helpt dat ook om jezelf te beschermen.


Positief blijven denken over jezelf helpt ook. 



* Of heel simpel: je armen over elkaar te doen.

* Door uit de buurt te blijven van negatieve mensen. Maar soms gaat dat niet, omdat je bv op je werk bent. Er gelukkig uitzien en naar hen lachen is ook iets dat je kunt doen; daar kunnen ze niet zo goed tegen...

* Als ik merk dat ik het hier niet mee gedaan kan maken, dan trek ik me even terug op het toilet. Daar vraag ik Aartsengel Michael om hulp.
- Eerst vraag ik hem het energie koord door te snijden dat de negatieveling naar me heeft uitgeworpen. Ik weet zeker dat die persoon dat koord uitgegooid heeft, anders kan ik het niet voelen. We werpen de hele dag door koorden uit naar elkaar. Dat gaat vanzelf. Maar personen die negatieve energie willen aanwenden, doen het voor expres met de bedoeling om bv energie van je te stelen of je te bestoken met negatieve energie. Dit mag je niet onderschatten. Je kunt hier allerlei lichamelijke sensaties van ondervinden: van hoofdpijn tot misselijkheid tot serieuze ziektes.
- Daarna vraag ik Aartsengel Michael om me in een zuil van prachtig lichtroze licht te zetten.
- Vervolgens visualiseer ik daar rozen omheen die de negatieve energie buiten sluiten. Soms is het echt heel erg en moet ik een paar keer per dag deze oefening doen.



Werken met Positieve Energie

Ik, en ik hoop jij ook, beperk me tot werken met positieve energie. Het is fijn om met positieve energie te werken voor jezelf en anderen, en daarmee een situatie ten goede te veranderen, voor zover dat past bij je levenspad. Uiteraard zitten hier wel een aantal ongeschreven universele regeltjes aan vast:



* Je kunt andere personen niet veranderen. Je kunt wel de omstandigheden veranderen.
* Je kunt personen geen dingen laten doen die ze niet willen. Je kunt wel jezelf veranderen.
* Als je met de alomheersende energie iets tot stand wil brengen, iets wil laten gebeuren, onthoud dan dat alles, maar dan ook echt alles wat je uitzendt bij jou terugkomt. Het is een soort van boomerang effect.

Choose wisely!

Blessed be,

Sheavida

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...