dinsdag 15 oktober 2019

Herfst... Wat doet het met jou?


De herfst is een heerlijk jaargetijde. Tenminste als je waardering kunt opbrengen voor de vallende bladeren, regenbuien, intree van de kou, de schemer, en dat soort dingen. Wandelen in de herfst is een ware traktatie voor me. Die kleuren! En er is mega veel te vinden op de grond waar je een leuke herfst knutsel mee kunt maken.
Bijvoorbeeld een krans van eikeltjes in hun omhulsel. Deze hier maakte ik bijvoorbeeld voor Mabon op 21 september:
De oranje lampionnetjes komen bij mij uit de tuin. Dat ziet er zo gezellig uit!

De herfst kan soms ook wisselende stemmingen met zich meebrengen. Vooral HSP-ers (Hoog Sensitieve Personen) en Empaths kunnen er last van hebben. Zelf ben ik helder in diverse zintuigen en dat zorgt, samen met de overgang, ervoor dat ik van het ene moment in het andere depri kan worden. Om niks. Of juist heel erg blij. Ook om niks. Dat laatste zorgt vaak voor hilarische situaties en dat is juist leuk. Maar de meeste mensen snappen er niks meer van.
De herfst is loslaten. Net als de bomen hun bladeren loslaten, zo nodigt de natuur je uit om ook zaken uit jouw leven los te laten. Wat heb je niet meer nodig? Wat mag er opgeruimd worden, zodat er ruimte komt voor het nieuwe, of juist voor de rust. Vind jij het moeilijk om los te laten? Je bent echt niet de enige.

Herken jij je hierin? Dat het lijkt alsof je bij het vallen van de bladeren uit het lood geduwd wordt? Hoe kun je ervoor zorgen dat je er minder last van hebt? Misschien helpt een van onderstaande 'oplossingen' jou.

* Neem een bad met heel veel (zee)zout. Dit zorgt ervoor dat je aard, je verbonden voelt met de aarde,  en alle negatieve energie die aan je blijft hangen kwijt raakt.
* Maak een scrub van zout met een lekkere olie, bv amandelolie of olijfolie. Je velletje en lymfeklieren zijn je dankbaar. En je aura ook. Voor je gezicht kies je het beste fijn zout. De grove zoutkorrels kunnen krasjes maken op je huid en dat kan de bedoeling toch niet zijn.
Noot: er zijn veel soorten zouten. Welke voor jou het beste of het fijnste is kun je alleen ervaren door het uit te proberen. Zelf heb ik ook Epsom zout (met magnesium). Dit meng ik met gewoon zeezout van Holland & Barrett. Er bestaat ook het roze hymalaya zout. Ook heerlijk. 

* Schaf een daglichtlamp aan. Elke avond een uurtje lezen of iets anders doen bij een daglichtlamp zorgt ervoor dat je meer lichtinval krijgt en daarmee een opgewekt gevoel.
* Trek gele kleding aan. Heerlijk toch, zo'n zonnig shirt, jasje of broek. Een geel topje onder een trui helpt mij ook heel goed.
* Doe rode sokken aan. Echt waar; het helpt. Ik heb van die kerstsokken met sneeuwvlokjes en ik word helemaal vrolijk als ik die aantrek.
* Doe alsof je rode voetstappen achterlaat als je loopt. Je bent je dan bewust van je voeten die de grond aanraken en dat helpt dan weer om dichter bij jezelf te blijven. En geaard. Heel belangrijk dus, dat aarden.

* Ga lekker wandelen in de natuur. Neem je hond mee als je die hebt en geniet van al het moois om je heen. Stel je open voor de energieën die huizen tussen de bomen en de struiken. Maak foto's van mooie paddenstoelen, spinnenwebben, etc. Verzamel eikels, kastanjes, bladeren en maak er een een leuke knutselfrutsel van.
* Laat de tv een avondje uit en lees een goed boek.
* Mediteren. Het is niet moeilijk. En iedereen kan het. Een makkelijke meditatie is de ademhalingsmeditatie. Adem in... en weer uit. Een. Adem in...en weer uit. Twee. Zo adem je in en uit en tel je tot 10. Dat is een krachtige 2 minuten meditatie.
* Doe s morgens je raam open, dank de zon dat ze schijnt (ook als ze achter de wolken zit) en adem een paar keer goed door.
* Probeer te voet of met de fiets naar je werk te gaan. Zoveel beter voor je conditie, je humeur, je spieren en gewrichten dan overal met de bus of auto heen te gaan. Als Waterheks ben ik niet bang voor een buitje en ik ga dan ook trouw door weer en wind.


Dit zijn slechts voorbeelden. Misschien heb jij wel iets heel anders waar je vreselijk opgewekt van word. Wil je het dan wel met ons delen? Ik ben mega nieuwsgierig!

Veel liefs en een mooie herfst,
Blessed be

Sheavida


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...