woensdag 30 oktober 2019

Samhainwater - Wat is het en wat kun je ermee?


Als ik iets doe waarbij ik vergeet dat ik aan het leren ben,  dan krijg ik de meest intuïtieve, achterlijke, fantastische, waanzinnige, innovatieve, grappige, onpraktische, onuitvoerbare, geweldig goede ideeën. De meeste ideeën vervliegen helaas samen met de rest van mijn 120.000 gedachten het universum in, maar soms is er een idee dat daadwerkelijk blijft hangen.

Vanmorgen was ik bezig met een boek over Tarot, omdat ik er graag meer over wil weten. Aanstaande zaterdag krijg ik namelijk een -voor mijn gevoel eerste echte - Tarotdeck en ik wil me er niet als een wild vrouwmens  op storten, maar het deck enigszins beschaafd tegemoet treden, vol respect en ook met wat wijsheid voor zover dat mogelijk is aangezien ik ben gebleven bij het bestuderen van de Hogepriesteres (dat is kaart nr. 2 ☺).
Afbeeldingsresultaat voor tarot high priestess mermaid
Ik las bij deze Tarotkaart omschrijving over creativiteit, intuïtie, lunaire manier van kijken en omgaan met iets (dat is dus ook intuïtief), over genezing en paranormale activiteit, en sluiers in de zin van onzichtbare energie.
Vanavond heb ik een vervroegd Samhain etentje georganiseerd en terwijl ik was aan het lezen over de Hogepriesteres was ik in gedachten al bezig met de aankleding voor het samenzijn; pompoenen neerzetten, een extra bord op tafel voor overledenen die herdacht worden, gezellige kaarsjes die naar buiten leiden en zo. Opeens zag ik voor mijn geestesoog water uit de lucht komen en de kaarsjes doofden. Oke, geen goed idee dus. Maar wel een heel goed idee om Samhain water te maken.
Afbeeldingsresultaat voor vraagtekens
Samhain water maken?

Als ik zo’n idee krijg, dan weet ik gewoon dat dat iets is wat ik moet doen. Ik stel er op dat moment ook geen vragen bij. Ik doe het gewoon. Dus verzamel ik potjes en flesjes om te vullen met water en deze vanavond en zeker ook de 31e buiten te zetten. Als we op die manier Maanwater kunnen maken, kunnen we ook Samhainwater maken, toch?
Vol enthousiasme zet ik dat idee dan op Facebook. Aangezien ik bijna alles intuïtief benader (mijn element is water) denk ik er niet bij na dat er mensen zijn die er vragen over hebben. Dat er mensen zijn die niet in mijn hoofd kunnen kijken, of dat ze in ieder geval meer hebben van de andere elementen. 

Vragen als: Wat is Samhainwater? Hoe maak je het? Wat kun je ermee? werden dan ook op me afgevuurd. Ja, weet ik veel wat het is. Het is iets wat ik moest maken voor mijn gevoel. Maar ja, met zo'n antwoord help je niemand natuurlijk. Dus voelde ik me vrijwillig verplicht om hier echt over na te gaan denken. Zucht. Nou ja, zo erg is het niet, want dan weet ik tenminste ook waarvoor ik het zelf kan gaan gebruiken natuurlijk hahaha☺.

Ik heb mijn speciale denksteen erbij gepakt. Ik hou niet van edelstenen en sinds enige tijd ben ik gestopt met nieuwe te kopen en ik heb er ook al veel weggedaan, maar deze Labradoriet helpt me om mijn aurakleuren aan te vullen die ik mis als ik op een aarde-vuur manier te werk moet gaan. Geen idee welke kleuren dat dan zijn, daar vraag ik niet naar. Ik hou deze steen dicht bij me en dan voel ik me meteen ‘heel’. Deze heb ik ook elke dag bij me naar mijn werk. Zonder deze steen kan ik niet goed functioneren.

Maar goed. Samhainwater.

Wat is het?
Samhainwater is water dat opgeladen is met de energie van Samhain. Daarvoor moeten we even een zijsprongetje maken en in het kort uitleggen wat Samhain is: Samhain is een feest dat gevierd wordt door heksen over de hele wereld. Het komt oorspronkelijk van de Kelten waar het het moment was dat de winter was begonnen. De oogsten waren binnen en hiermee moesten ze het doen tot de lente. Het is het laatste jaarfeest van het wiel en daarmee een soort van Oud-op-nieuw voor velen. De sluier tussen wat we de hemel noemen en de aarde is ultradun, dus er is gemakkelijk contact mogelijk met overledenen en voorouders, maar ook met verleden en toekomst. Samhain is een uitstekend moment waarop je je angsten onder ogen kunt zien en deze kunt helen. Samhainwater bevat voor mijn gevoel de energie van het vergane, het gestorvene, hetgeen we hebben moeten loslaten.

Wat kun je ermee?
Tja, wat kun je ermee? Als ik voel wat de term Samhainwater met me doet, dan denk ik aan rituelen voor loslaten, en dan is het water dus ook bruikbaar bij elke Afnemende Maan. Of schoonmaakwerk. Je kunt het water op je altaar zetten in de kelk als je dat aanspreekt. Het water is de eerste 48 uur drinkbaar. Daarna is het water ‘dood’ en kunnen er bacteriën in gaan groeien en daar kun je behoorlijk ziek van worden. Heel handig is als je doet aan zwarte magie, maar aan mij niet besteed.
Je kunt ermee koken, koffie of thee zetten. 
Afbeeldingsresultaat voor ijsklontjes vorm
Je kunt het ook invriezen in de vorm van ijsklontjes en die laten smelten als je een oplossing zoekt voor een probleem. Of voor het oplossen van angstgevoelens, depressieve gevoelens of andere gevoelens waar je liever vanaf wilt. Als je het in grotere hoeveelheden wilt invriezen, kies dan voor dikke glazen flessen. Of waterdichte zakjes. Het water is dan binnen 3 maanden op -18 graden wel nog bruikbaar  om te drinken, maar ook dan binnen 48 uur. Ik denk ook aan rituelen voor contact met overledenen en voorouders. Schouwen in een mooie kom met Samhainwater met bv bloemen. Of alleen water als dat beter bij je past.
Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Je kunt er iets mee reinigen. Ik heb bijvoorbeeld voor mezelf een ritueel geschreven voor sleutelmagie in huis. Daarvoor heb ik oude sleutels verzameld, die vast en zeker allerlei energieën bevatten die misschien heel mooi zijn, maar misschien ook minder geschikt voor mijn doel. Mijn plan is dus nu (net bedacht dus) om de sleutels te reinigen met het Samhain water en dan meteen hulp te vragen aan mijn voorouders en overleden geliefden om op mijn huis te passen.  
Afbeeldingsresultaat voor bad tekening
Toevoegen aan je badwater is dus ook een optie om je te ontdoen van negatieve energie die gedurende de dag aan je is blijven plakken. Of door een situatie.

Je kunt het gebruiken om je te uiten op een creatieve manier als dat jouw manier is om iets los te laten. In plaats van gewoon water bij je acryl- of waterverf gebruik je dan Samhainwater. Als je boodschappen wilt uit het hiernamaals kun je met verschillende verftechnieken dit water inzetten als medium.  

Hoe maak je het?

Dit water maak je net als Maanwater; je verzameld glazen potten of flessen, vult ze met water en zet ze ’s avonds buiten. Dat kan vanavond al, maar zeker ook morgen 31 oktober. De dag erna heb je Samhainwater en is het klaar voor gebruik.

Ik hoop dat jullie net zoveel hebben genoten van het lezen van dit stukje als dat ik heb gehad met het schrijven ervan. Dank jullie wel voor deze kans om de werking en gebruik van dit water meteen uiteen te zetten.  

Blessed be,
Vivian dassen
Sheavida

5 opmerkingen:

  1. Een heel mooi idee om meer te doen met een jaarfeest alleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kees, wat leuk dat je een reactie hebt gegeven. Dank daarvoor☺. Je kunt inderdaad heel veel doen met dit water en het geeft zo'n jaarfeest wat extra's; precies wat je zegt. BB

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de mooie uitleg!
    XXX
    Bert Boomsma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan, Bert. Veel inspiratie met het Samhainwater! ☺♥

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...