zondag 20 oktober 2019

Entiteiten, Engelen, Gidsen... Wat zijn het eigenlijk?

Deze informatie schrijf ik hier puur ter bewustwording van de energieën om ons heen. Vooral nu met Halloween (ook wel Samhain genoemd) is de sluier tussen hemel en aarde dunner en is er makkelijker contact mogelijk tussen entiteiten, engelen, gidsen. Als deze info thuishoort op jouw pad, dan kom je het vanzelf tegen. Met een beetje hulp van je Engelen...☺

Entiteiten en Aardgebonden geesten:

Sinds mijn 4e of zo ben ik me al bewust van de energieën om me heen. Ik voelde het overal. Niet gek natuurlijk, als je nagaat dat alles energie ís. Maar als je dan als klein 'upke' in je bedje ligt en je voelt de energieën door je kamer spoken, dan kan dat heel beangstigend zijn. Vooral omdat papa en mama zeggen dat 'er niets is'. Of dat het 'niet waar is'. Of, als je blijft volhouden, 'je gevoel niet klopt'. Dat is de eerste stap in het jezelf niet meer vertrouwen. In het wegduwen van je gevoel. Want papa en mama zeggen het.
For the last time; there is no monster under your bed. Go to sleep now!

Begrijp me goed, ik neem het mijn ouders niet kwalijk; ze wisten immers niet beter. In mijn tijd was er nog niets bekend over Nieuwetijds kinderen. En bij ons thuis was iedereen erg aards. Behalve ik dan. Nu is het echter een maatschappelijk iets. Iedereen kent wel iemand die Engelen of Entiteiten kan zien of iemand die bewust kan praten met zijn of haar gids.
Hoeveel liefdevoller zou het daarom naar je kind toe zijn als je bv zou zeggen: O? En wat komt die doen? Of: Zullen we hem dan samen naar buiten jagen?
Monsters....
"Dad, there are monsters under my bed".
Dad: "Just tell them they do not have to be afraid". 

Nu gebeurt het regelmatig dat ik zit te lezen en dan vanalles vanuit mijn ooghoek zie gebeuren, bv een deur die opengaat, of iemand die langs me loopt. Als ik dan opkijk zie ik niks en is de deur gesloten.

Bij mijn eigen kinderen zette ik het raam open en verzocht ik het monster plechtig om de kamer te verlaten en naar het licht te gaan. Hierbij maakte ik dankbaar gebruik van de energie van Aartsengel Michael. Daarna maakte ik een Energie Deken om hen heen.

Hoe maak je een energie deken?
Je kindje ligt in bed. Maak met je handen een energiebol door je handen tegen elkaar aan te wrijven en dan een bal te vormen tussen je handen. Ja paps en mams, dat is raar als je niet kunt zien wat je doet, maar het is er wel. Vraag nu aan je kindje wat het in de Deken wil hebben. Sterretjes, engeltjes, konijntjes, paardjes, niks is te gek en alles kan. Blaas nu tegen de bal, zodat hij uit elkaar valt in een deken op het bedje van het kind. Nog even links en rechts wat instoppen en klaar. Spreek af dat alleen je kind en jijzelf er in en uit kan.

Entiteiten en aardgebonden geesten; Waarom zijn ze nog hier?
Entiteiten en aardgebonden geesten kunnen zich ook manifesteren in behulpzame energie. Ze zijn niet per se negatief. Doch ze hebben niets meer te zoeken op aarde.
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom ze hier nog vertoeven:
* Ze hebben er geen idee van dat ze (plotseling) zijn gestorven
* Onverwerkt verdriet of boosheid kunnen niet worden losgelaten door de overledene, waardoor ze de hulp van het licht niet zien.
* Als de achtergebleven dierbaren een zodanig verdriet vertonen na het overlijden dan kunnen ze vaak niet verder.

Hoe weet je of er een entiteit of aardgebonden geest in de buurt is?
Bezoek van een entiteit of aardgebonden geest voelt meestal koud en onaangenaam. Er kan zich ook een bepaalde geur verspreiden, bv opeens sigarettengeur ruiken, sigarengeur of een ander minder prettig luchtje. Soms komt echter mijn oma op bezoek en dan ruikt het heerlijk naar Melkmeisje!☺

Kan ik me beschermen tegen entiteiten en aardgebonden geesten?
Deze energieën zijn overal. Op straat, in uitgaansgelegenheden, in huis, etc. Ze kunnen zich vastzetten in onze aura of snoepen van onze energie.
Wat je kunt doen om dit te voorkomen is:
* zorg dat je geaard bent
* zet de lampjes van je chakra's aan
* bescherm je aura

Engelen en Gidsen
Er zijn ook hogere energieën om ons heen. Wij noemen dit Engelen en Gidsen. Deze energieën zijn behulpzaam, kunnen je troosten of je een richting geven die bij je past. Ze kunnen je lekker warm laten voelen, geborgen en geliefd. Maar inmiddels heb je als kind misschien al geleerd er niets meer over te zeggen. Maar Engelen en Gidsen bestaan wel degelijk. Een omschrijving:
Gidsen:
Een gids is een ziel, een onstoffelijk mens. Een mens zonder lichaam dus.
Een gids kan voelen; hij kent onze emoties en gevoelens. Een gids is dus een persoonlijk­heid. Met je gids heb je lang geleden samen op aarde geleefd. Dit was voor de gids vaak het laatste leven op aarde, en daarna hoefde hij niet meer terug om hier lessen te leren. Jij wel, en daarbij is je gids je gaan helpen. Je gids probeert je de weg te wijzen. Probeert, want de  meeste mensen luisteren niet of kunnen niet luisteren. Een van de belangrijkste redenen dat je jouw gids niet kunt horen is dat je onbewust de informatie blokkeert. 

Engelen: 
Een Engel is een energie. Het is geen ziel en een Engel heeft ook niet op aarde geleefd. Behalve Metatron en Sandalphon, maar dat terzijde. Iedereen heeft minstens één Engel bij zich. Dat is je beschermengel. Wij kunnen te allen tijde contact met de Engelen leggen, je hoeft het maar te vragen. Ze passen hun licht en trilling aan ons aan. Ze helpen ons te herinneren wie wij zijn en het goddelijke in ieder van ons te ontplooien. Als je hun hulp wilt hoef je het alleen maar te vragen; ze mogen niet uit zichzelf helpen, behalve als je op het punt staat iets mee te maken dat niet thuis hoort op jouw levenspad. Engelen luisteren altijd. En waar ze kunnen en mogen, zullen ze altijd hun hulp aanbieden. Of het nou gaat over het vinden van je zielendoel of  een parkeerplaats als je gaat winkelen. Ze helpen je. Echt waar!
Ask help from your Angels; they will help you
Hoe voelt het bezoek van een Engel?
Bezoek van een Engel voelt altijd warm, liefdevol, knuffelig en fijn. Soms ruik je het als een Engel in de buurt is; vaak ruikt het dan naar bloemen, terwijl er nergens een bloem te zien is. Soms vind je een veertje of een bijzondere steen. Of er komt een vogel of vlinder erg kort bij je zitten. Een Engel praat altijd liefdevol tegen je, en zal je nooit dingen laten doen die slecht zijn voor jezelf of voor anderen.
De bekendste en meest machtige Engel is Aartsengel Michael. Hij is de beschermer. Als je je om wat voor reden ook onveilig voelt, vraag hem dan zijn vleugels om je heen te slaan.

De informatie die we van onze gidsen en engelen krijgen is ontworpen om ons te helpen met ons zielendoel, en dat is eigenlijk voor iedereen hetzelfde: healing en spiritueel groeien.
We lopen allemaal ons eigen pad. Met hulp van de Engelen wordt het alleen nét iets leuker!

Blessed be,
Sheavida

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...