zaterdag 27 april 2024

Mijn boeken zijn verhuisd!



Sinds een paar maanden zijn mijn boeken verhuisd.

Ik mis ze enorm. Ze staan nu ergens in een koude garage. 

Er werd me bij de verhuizing beloofd; we kunnen ze gaan halen wanneer je maar wilt. Maar zo werkt dat meestal niet in de praktijk.  Als ik er eentje wil inzien, dan moet dat NU, en niet morgen, overmorgen of vanavond, of zelfs pas halverwege volgende week.

Wat dat betreft heb ik ze echt nodig. 

Ze vertellen me verhalen vanaf de plank. Alsof er iemand zit die ze me voorleest. Echt zo heerlijk. 
Hele stukken fladderen door mijn hoofd, maar soms ook alleen maar een zin of een woord. 

Toch weet ik dan precies uit welk boek het komt. En dan begint de zoekactie naar dat boek. Ik MOET dan net zolang erin lezen totdat ik het stukje, de zin of het woord heb gevonden. Meestal staat daar dan een antwoord bij op een vraagstuk waarvan ik nog niet eens wist dat ik het had. Echt zo heerlijk!

Het zijn soms echt orakels, die boeken van mij. 


De boeken waarvan ik dacht dat ik ze het meest om me heen wilde, staan nu op mijn kleine kamertje (2m x 2,5m), waar ook een bureau staat, een altaar, een kast met boeken en allerlei andere spullen dus,  en een kast met kruiden. Ik mag er echt nodig opruimen. Ik kan er niet knutselen vanwege mijn volle bureau. Nog niet eens fatsoenlijk lopen en iets pakken, laat staan een boek zoeken tussen alles wat er ligt.


Tijd om op te ruimen dus. Als excuus heb ik de stand van de maan die me energetisch helpt met opruimen; afnemende maan is daar namelijk het perfecte moment voor. En dat is pas 1 mei. Woensdag. Dan heb ik vrij, dus het lijkt me dat ik het tot dan kan uitstellen. Het is tenslotte mijn vrije dag☺.

Opruimen is iets wat ik altijd moeilijk vind; ik vind het lastig om me ertoe te zetten, terwijl ik me naderhand heerlijk voel. Maar vaak komt dan later de mokerslag en heb ik spijt dat ik iets heb weggedaan. Nogal duaal dus hahaha.

Maar ik overleef het wel. Heb al meerdere malen boeken teruggekocht als ik er na een paar jaar spijt van had. 



Als ik een boek koop, dan denk ik geregeld; het is voor later. Voor als ik met pensioen ben en mega veel tijd heb om te klooien en te lezen. Om leuke dingen te doen waar ik echt zielsblij en gelukkig van word. 

Daar heb ik niet veel voor nodig. Meer tijd in de natuur doorbrengen doet al heel veel.  Daar hou ik me dan maar aan vast. Dat is mijn drijfveer. Nog 12 jaar werken. Hopelijk ben ik tegen die tijd nog gezond, en kan ik nog alles doen wat ik wil. 

Daarom ga ik NU achter mijn computer uit,  naar buiten; de natuur in. Zolang als ik op mijn vrije dagen nog gezond ben en me goed voel is dat prioriteit nummer één.

Genieten van elke minuut! 

Liefs,

Vivian 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...