maandag 10 februari 2020

Storm en Donder


Het klinkt misschien gek voor sommigen, maar ik hou van regen, storm en donder. Als deze natuurverschijnselen zich manifesteren en de meeste mensen naar binnen rennen, ben ik het liefst buiten, al is het maar in de tuin.

Misschien hoort dit wel bij mijn waterheks zijn. Regen is immers als confetti-water uit de lucht. It's raining cats and dogs is een Engelstalige uitspraak waar ik altijd een beetje om moet glimlachen. Het betekent gewoon dat het heel hard regent.

Storm gaat ook vaak gepaard met regen. En donder is vaak de oorzaak van een fikse regenbui als de zware, met water gevulde wolken tegenelkaar aan komen. Een regenbui met wat extra energie dan wel.

Als ik door de regen loop, voel ik me letterlijk 'schoon' spoelen. Zorgen, gepieker, negatieve gedachten, alles valt dan van me af. Ik ben ook maar een mens, dus ja, ik heb die ook wel eens. Na een kwartier of langer gelopen te hebben in het hemelwater kom ik vernieuwd thuis en heb ook nog vaak een oplossing voor hetgeen me bezig hield. De regen verwijdert alles wat niet bij me hoort. Dat geeft gevoelens van nieuwe kansen, nieuwe inzichten, terug naar mijn werkelijke ik, zonder de beïnvloeding van anderen die vaak aan me blijft plakken.
Als het regent en ik heb vrij, vind ik het heerlijk om met de hond te gaan wandelen. Geloof me, ik vind het leuker dan hij, ook al is hij niet bang om te zwemmen in zee ☺.


Afgelopen zondag raasde storm Ciara over delen van Noord-Europa en wij, in het zeer zuidelijkste puntje van de provincie Limburg, ontkwamen er ook niet aan.
Vol verwachting had ik op 8 februari al een potje buiten gezet; in de nacht van 8 op 9 februari was het immers volle maan en ik had zo iets van: volle maan + storm = volle-maan-storm-water.
Op 9 februari was er 'smorgens echter nog helemaal niks aan de hand qua storm, maar ik had in ieder geval weer een voorraadje volle maan water.

Dus zondagmiddag zette ik een nieuw potje buiten en ja hoor, 's middags had de storm erover geraast en 's nachts de maan erover geschenen. Volle-maan-storm-water klaar! Yay!

Gisteravond kwam ik thuis van een herhalingscursus BHV (bedrijfs hulp verlening), en ik was moe van alle indrukken waar ik als empath nou eenmaal extra gevoelig voor ben. Na het eten was ik even gaan liggen en daarna had ik nog wat geknutseld.
Toen ik op het punt stond om naar bed te gaan, begon het boven ons huis te rommelen. Een donder en meteen daarna een flits! Bliksem-water!, ging het door me heen. Als waterheks kun je niet genoeg verschillende soorten water hebben. Het is gewoon een tweede natuur. Snel pakte ik een van mijn vele potjes die ik voor noodsituaties bewaar (en dit was dus een noodsituatie). Snel vulde ik het met water en zette het buiten in de stortregen. Ik bleef in de deuropening staan kijken. Weer donderde het en ook weer meteen een flits erachteraan. Thor was goed bezig hierboven. En ik had bliksem-water.

Wat kun je met bliksem water?

* voor magie die heel snel moet gebeuren (bliksem snel)
* voor als je snel de energie wilt verhogen
* voor als je iets snel wilt opladen
* voor als je iets grondig wilt uitbannen
* voor als je iets snel en grondig wilt reinigen
* als aura spray om jezelf te ontdoen van overtollige energie
* als aura spray om jezelf snel op te laden
* voor als je meer van het element vuur nodig hebt

Dit zijn enkele toepassingen waar ik zo een twee drie aan denk. Zoals je misschien wel in de gaten hebt, ligt het helemaal aan je intentie wat dit water voor je kan doen. De betekenis die jij eraan geeft, zal het gewenste effect hebben.

Dit hierboven gaat over bliksem water. Stormwater is een ander verhaal. Daar kan ik in de toekomst eel eens een bericht aan wijden. Stormwater kan soms chaotische uitwerkingen hebben. Iedere storm is immers anders.

Als je nog niet eerder met watermagie hebt gewerkt, dan is maanwater maken een mooie en makkelijke manier om mee te beginnen. Wil je toch wdrken met stormwater-magie dan raad ik je aan om voorzichtig aan en klein te beginnen. Zo iets als een storm in een glas water 😁.
Afbeelding kan het volgende bevatten: wolk, lucht, oceaan, water, buiten en natuur
Mike Jefferies Photography


Deze foto van Mike Jefferies Photography zegt heel veel over water en wat voor een desastreuze vormen het kan aannemen als er een storm overheen gaat... Ik hou van regen, storm, bliksem en van alle vormen van watermagie. Water is mijn element en mijn hele leven gaat al in een vloeibeweging, zoals ook de zee en de maan in een vloeibeweging gaan.

Bedenk zelf eens iets hoe je dit water in je leven kunt gebruiken. En bedenk: eerst met kleine beetjes uitproberen, en gebruik je intuitie, maar ook je gezonde verstand.

Veel plezier!

Blessed be,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...