woensdag 12 februari 2020

Volle Maan water voor elke dag

Soms dan krijg ik wel eens de vraag: wat kan ik nou allemaal doen met het volle maan water?
Ik heb er hier en daar antwoord op gegeven, maar het is natuurlijk handiger als alle antwoorden op een plek staan. Vandaar dat ik heb besloten om er een bericht aan te wijden op dit blog.

Eerst gaan we kijken hoe we Volle maanwater kunnen maken. Dat is helemaal niet zo moeilijk; je neemt een afsluitbare fles, vult die met water en zet hem 's avonds, met volle maan, buiten. s' morgens voor dag en dauw haal je hem weer binnen. En dan heb je maanwater. Je kunt er 's avonds nog een intentie aan geven, bv door te zeggen; schijnsel  van de volle maan, vul dit water met je kracht aan.   Je kunt het maken bij elke fase van de maan; met nieuwe maan, wassende maan, volle maan en afnemende maan.
Als je het helemaal perfect wilt doen, kun je ook nog kijken naar het teken van de dierenriem waar de maan in staat als je het water maakt, en dan het water gebruiken als je die bepaalde eigenschappen nodig hebt.

Hier laat ik alleen zien wat je kunt doen met Volle maanwater voor elke dag

- je kunt het maximaal 48 u drinken als het eenmaal uit de kraan is. (Dit heb ik geleerd een jaar of 7 geleden in het boek Water, het goedkoopste Medicijn van  F. Batmanghelidj. Als het water langer blijft staan, komen er allerlei bacteriën in en kun je ziek worden, of in het minst ergste geval; je kunt diarree krijgen.)
Afbeeldingsresultaat voor water drinken
Als je ziet waar water drinken allemaal goed voor is, waarom zou je dan die eerste twee dagen geen opgeladen Volle Maanwater gebruiken?
Ons lichaamsgewicht bestaat voor zo’n 75% uit water. We weten allemaal dat zuurstof de allereerste levensbehoefte is, maar wist je dat water nummer 2 is op die lijst? Lees zelf waarom je nooit genoeg kunt drinken van deze belangrijke levensbron:

* Water helpt bij het verteren en opnemen van voedsel.
* Water draagt bij aan de afvoer van afvalstoffen uit de darmen en via de nieren.
* Water reguleert onze lichaamstemperatuur; 24 uur per dag, zeven dagen per week.
* Water smeert onze gewrichten en membranen.
* Bloed is ons ‘transportsysteem’ Het voorziet het hele lichaam van voedingsstoffen en zuurstof.
* Ons bloed bestaat voor zo'n 92% uit water.
* Lichaamsafscheiding en spijsverterings sappen bestaan bijna volledig uit water (onze spijsvertering produceert alleen al zo'n 1,7 liter speeksel per dag)


-Maak de eerste 48 uur een lekkere thee van Volle Maanwater, met bv knoflook, gember en kurkuma. Of met rozemarijn of thijm. (informeer je eerst over de (bij)werkingen).

- Als je kinderen geen (Volle Maan)water willen drinken, maak dan leuke onderzetters met ze en vertel dat het water de boodschap kan lezen! Wedden dat ze willen drinken? Mijn kinderen destijds in ieder geval wel ☺. (uit het boek: Lichtkinderen).



- je kunt er elke dag je handen en gezicht mee wassen. Zet een fles Volle Maanwater in de badkamer en neem elke dag ongeveer een hoeveelheid van een walnoot in je handpalm en was je gezicht ermee. Met de rest was je je handen. Hiermee zegen je jezelf. Je kunt eventueel nog een spreukje opzeggen: Volle Maanwater wees zo goed, was negatieve energie van mijn snoet. Of zo iets. Hahaha ☺.

- je kunt er haarlotion mee maken (je maakt een hele sterke thee met bv rozemarijn voor donker haar, en kamille voor blond haar), en dit over je haar gieten als je ze net hebt gewassen. Dit haalt de laatste restjes shampoo weg en je haar ruikt heerlijk! Bovendien is je haar voorzien van de kracht van de volle maan. Ook hier kun je weer een spreukje erbij maken, bv Volle Maanwater en  Rozemarijn, laat mijn haardos glanzend/vol/gezond/mooi zijn.
rozemarijn-verse-kruiden-istock.jpg

- je kunt er een scheut van in je badwater doen als je bijvoorbeeld wilt dat de werking van het bad, waarvoor je het bedoeld had, versterkt wordt.

- je kunt het besprenkelen met bv een takje salie of rozemarijn voor het verwijderen van ongewenste energie in je huis. Doe hiervoor wat water in een bakje. Neem een takje salie of rozemarijn, doop dit in het Volle Maan water en besprenkel vooral de hoeken en plekken waar de energie plakkerig aanvoelt. Denk ook aan je altaar dat je kunt besprenkelen om nieuwe energie toe te voegen, of juist reinigende, of denk aan je attributen die je in het water kunt dopen.
- maak een roomspray met Volle Maanwater. Volle Maan is vooral een tijd om te manifesteren. Ik weet dan er andere meningen zijn, maar zo heb ik dat nou eenmaal altijd gevoeld; met nieuwe maan maak ik nieuwe ideeën, met wassende maan geef ik vorm aan deze ideeën en worden het doelen, met volle maan manifesteer ik de doelen, en met afnemende maan laat ik los wat me niet langer dient.
Als sprayflacon kun je ook gerust een plantenspuit nemen die je in de fijnste stand zet; hoe fijner het water verneveld; hoe meer negatieve ionen er in je kamer komen en dat is goed voor de atmosfeer.
Afbeeldingsresultaat voor bachbloesems
- Maak een auraspray door het water in een sprayflacon te doen en het boven je hoofd te sprayen, of juist bij een van je chakra's. Deze spray kan blokkades opheffen, zodat je weer verder kunt.


Wees creatief; voeg Bachbloesems of Etherische olien toe voor een bepaalde uitwerking die door het Volle Maan water versterkt wordt. Dit kun je ook gebruiken in de andere toepassingen die hier genoemd staan, behalve bij het drinken van het Volle Maanwater de eerste 48 uur. Als je vragen hebt over bloesems of over etherische olien; stel ze gerust. Ik ben o.a. Bachbloesem- en aromatherapeut en kan je wellicht verder helpen.

Natuurlijk kun je straks in de lente ook verse geplukte bloemen en of kruiden toevoegen aan je Volle Maanwater. Kun je je voorstellen wat dat voor een krachtige geur dat heeft; lieflijk of juist sterk!  Heerlijk! Ik verheug me er nu al op. (maar eerst jezelf goed informeren over de werking van bepaalde planten en kruiden).

 Misschien heb jij nog wel veel meer toepassingen voor dagelijks gebruik van Volle Maanwater. Deel ze gerust hieronder in een reactie; dat vind ik leuk! En is je Volle Maanwater op...dan maak je volgende Volle Maan gewoon weer nieuwe.

Blessed be,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...