zaterdag 22 februari 2020

Het Rode Ei - workshop


Workshop Het Rode Ei van Ostara.


Ostara is de Godin van vruchtbaarheid en vernieuwing. Eieren staan ook voor vruchtbaarheid. Het rood van het ei staat voor de menstruatie cyclus; de vruchtbaarheid. In deze workshop laat ik je zien hoe je zelf zo'n ei kunt maken. Je kunt het zelf zo gek, vrolijk, anders, maken als dat je zelf wilt.
 
Blaas een ballon op en hang hem aan een touwtje ergens waar je aan alle kanten bij kunt. 
Ik had hem hangen aan de eetkamertafellamp (leuk woord voor galgje ) De boel eronder afdekken is handig.



Maak behang plaksel en scheur repen van kranten of matte reclameblaadjes.
beplak de ballon ermee. Het beste is als je niet meer dan 1-2 lagen tegelijk plakt; het moet kans krijgen te drogen. Ik heb in totaal 5 lagen gedaan, minus de rode laag.

Als alles droog is, kun je het ei rood verven, of met rood papier beplakken
Ik foetel (vals spelen) wel eens met de föhn die op de grond ligt omdat het snoer tekort is... (en een blij ei foto van mij, gniffel)

Als alles droog is, knip je een raam, een opening, een deur... wat jij ook maar leuk vind.

Leg onderin een paar stenen die de boel verzwaren zodat het ei rechtop kan staan, of in ieder geval enigszins recht...

Vul het ei met kranten op, leg er iets in als ondergrond; ik heb een stukje goudkleurige organza van mijn altaar-loper afgeknipt lol.
Daarbovenop heb ik gekozen voor sisal als 'nestje' en lampjes die het licht voorstellen. Daarna kleine gouden sterretjes als versiering op het ei geplakt.
Tadaaaaa!

Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie Rode Ei, naar hoe jullie een Rood Ei zien (misschien wel paars of oranje of zo) en hoe jullie het hebben versierd. Show us! 

Iemand merkte op dat het ook een kabouterhuisje kon zijn.... ik heb als Pisces enorm veel fantasie en ik ga heel ver mee met iedereen. Kabouterhuisje, drakenei (als hij blauw of groen zou zijn zou ik dat fantastisch vinden), alles kan en alles mag natuurlijk.

Heel veel plezier!


Sheavida 
Vivian Dassen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...