zaterdag 2 mei 2020

Beltane water

Op 1 mei wordt Beltane gevierd.
Het is het 5e jaarfeest dat recht tegenover Samhain ligt op het jaarwiel.
Goddess Temple.nl Avalon pop-up tempel Nederland
Met Samhain eren we de overledenen en aangezien de sluiers dun zijn, is het deze periode makkelijk om contact te maken met het hiernamaals.
Beltane, dat dus de tegenhanger is van Samhain is ook een periode waarin de sluiers dun zijn, maar dan maken we makkelijk contact met het leven op aarde. Leven dat normaal gesproken voor velen onzichtbaar, onvoelbaar, onhoorbaar, en dus niet aanwezig kan zijn.
Fotobehang Feeën & Elfen - Foto4art
Het leven waar het hier over gaat is dat van elfen, feeën, draken, eenhoorns, kabouters, gnomen, trollen, etc.

Gister (met Beltane dus) ging ik een stukje wandelen met de hond ik zag vanuit mijn ooghoeken vanalles 'wegschieten', of verdwijnen. Zo kwam ik langs een bosje en ik zag echt een donkerblauwe gestalte staan tussen de bomen; het was ongeveer 1 meter hoog. Ik wilde beter kijken, dus ik ging korterbij en poef! verdwenen was het.
Tourquoise Stockfoto's, Rechtenvrije Tourquoise afbeeldingen ...
Daarna liep ik een stukje de hei op, heerlijk tussen de wilde bloemen, en weer vanuit mijn ooghoek zag ik iets wits bewegen; iets waar ik net langs was gelopen toen daar niks stond. Dus ik draai mijn hoofd; zie ik een groene plant waarvan de blaadjes wel wit leken door de zon. Ik keek beter en ik zweer je dat ik deze plant zag glimlachen!
Elfenplant (Epimedium youngianum 'Niveum') | Directplant
Ik kreeg overal kippenvel. Gewoon omdat ik zo blij was contact te mogen hebben met deze andere wereld. Ik voelde me helemaal opladen en de moeheid van de afgelopen zeer drukke maanden op het werk, viel van me af. Mijn lichaam en geest ontspanden zich. Heerlijk gevoel.

Eenmaal thuis ging ik mijmeren over Beltane. Over godin Flora. Over vruchtbaarheid, over bloemen, over het licht, over de regenboog met zijn prachtige gekleurde lichtbundels. Ik stak haard aan in de tuin, en maakte een Beltane kaars aan en omringde dit met bloemen die ik had geplukt tijdens het wandelen.
Het kleine geluk van het leven: Beltane
Daarna maakten we allemaal gezamenlijk onze envelop open met ons swap gedicht van de Jaarfeesten Snail Mail Swap. Daar stroomt de energie rijkelijk van overvloed en dankbaarheid van iedereen die mee heeft gedaan. Er werden supermooie gedichten gedeeld en sommigen zelfs met kleine of grotere kadootjes. Iedereen was tevreden, en dat is een super goed gevoel.
Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Voordat ik naar bed ging zette ik nog een fles water buiten. Om deze te laten opladen met de energie van Beltane.
Dit water kan gebruikt worden voor o.a.:
* badwater bij kinderwens
* drinkwater bij kinderwens (de eerste 48 uur kan dat, daarna zou ik het er niet op wagen, ivm de bacterieen die dan aanwezig kunnen zijn).
* hulp te vragen aan het kleinere volk waarmee de sluier nu zo dun is.
* het laten groeien en bloeien van ideeen, zaden, wensen, etc. (zeker nu het wassende maan is; dubbele factor!)
* planten en bloemen water te geven
* aura spray om in contact te komen met het kleinere volk
* roomspray om vruchtbare gesprekken op gang te brengen

Misschien weet jij ook nog iets wat je zou kunnen doen met Beltane water? Laat het gerust weten, dat vind ik leuk!

 Stay blessed,
Sheavida




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Other Stardust you might like

Elfje #79 Vuur ... en meer!

Elfje #79 Vuur🔥 Geeft warmte Maar ook gevaar Creatie en innerlijke transformatie Element 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 Vuur is één van de elem...